Σήμερα ξεκίνησαν οι πανελλαδικές
εξετάσεις στα επαγγελματικά λύκεια με το μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας. Το κείμενο
πολύ καλό, εύκολο – κατά την εκτίμηση των μαθητών- προσφερόταν για πύκνωση λόγου
και περίληψη.
Προς την ίδια κατεύθυνση και η
ανάλυση του μικροκειμένου. Η Β2 άσκηση αντιμετωπίσιμη, από τα πρώτα θέματα που
διδάσκονται στη θεωρία.
Ως τρόπος πειθούς ο συντάκτης χρησιμοποίησε την
επίκληση στη λογική και ως μέσα αλήθειες και παραδείγματα αντλημένα από την καθημερινότητα,
δηλαδή τεκμήρια («όπου….ακούει», «εφημερίδες…..διαφήμιση»).
Οι λεξιλογικές ασκήσεις ικανοποιητικές
καθώς και το θέμα της έκθεσης. Το επικοινωνιακό
πλαίσιο ήταν άρθρο και απαιτούσε τίτλο (απλό, σύντομο-, και περιεκτικό),
π.χ. «αρνητικές συνέπειες της διαφήμισης») ενώ τα ερωτήματα συγκεκριμένα.
Αρνητικά διαφήμισης:
Α) -όξυνση καταναλωτισμού –
υλιστικού πρότυπου – ματαιοδοξία – μόδα, ξενομανία-αποχαύνωση, παθητικοποίηση, πνευματική
ύφεση, συρρίκνωση σκέψης και
προβληματισμού.
-γλωσσική συρρίκνωση
-μαζική κουλτούρα
-πλασματική απεικόνιση πραγματικότητας
-αθέμιτη διαφήμιση και παραπλανητική, επιπτώσεις
-παραπληροφόρηση, προπαγάνδα, ανελευθερία
-έμφαση στο χρήμα, στην ύλη,΄΄φαινεσθαι΄΄ όχι
΄΄είναι΄΄
Β)εκπαίδευση, έμφαση στις ανθρωπιστικές σπουδές,
κριτική σκέψη. Ωριμότητα, σύνεση , φρόνηση, κατάρτιση, ζωντανό παράδειγμα
εκπαιδευτικών
-ορθά πρότυπα από οικογένεια,
ζωντανό παράδειγμα γονέων, πνευματικότητα γονέων
-μ.μ.ε, αναβάθμιση εκπομπών,
όχι στην αθέμιτη και παραπλανητική διαφήμιση, ποιότητα
-πνευματικοί ταγοί, διαφώτιση,
ενημέρωση, αφύπνισης.
Δαράκη Αντωνία
Μπόχλου Βιβή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου